Öne Çıkan Yayın

Nazım Hikmet / CEVAP

  CEVAP  O duvar o duvarınız,                 vız gelir bize vız! Bizim kuvvetimizdeki hız, ne bir din adamının dumanlı vaadinden, ne de bir...

17 Eylül 2020 Perşembe

BAŞAKLAR GEBE, Necati Cumalı


BAŞAKLAR GEBE


Sarı buğday değirmeni döndüren

İnan, sarı buğday iter o taşı

Esen rüzgâra, akan suya karşı


Ölüm yok bu ovada gördüğün

Gün gelecek bir nöbet değiştireceğiz

Yaşsız başlıyacak ölü evinde düğün

—İnan, ölümü böyle doğru bilmek daha iyi—


Ölürsem? Ben ölür müyüm? Ben;

Çok nefret çok öfke çok sevgi.

—Tüm öleceğime inanır mısın ki?—

Öfkelenirim, sevilerim vardı, benden önce

Ben arttırdım sürdürmedim mi ki?


Güvercinim benim, sen doyamadığım sevgili!

Bil, sıcak kalır dudaklarım aşktı, dudak değildi!

Kim bencileyin tutkun öper dudaklarımla

O tükürür nefretle yüzüne kötünün

Sarılır yakasında ölsem de öfkemin eli!


Bak, önümüzde ovaların yeşili,

Nasıl çok nasıl alabildiğine!

Üstümüzde tükenmez mavi kubbe,

Ektiğimiz bütün başaklar gebe!


Necati Cumalı

1969

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder