Öne Çıkan Yayın

Nazım Hikmet / CEVAP

  CEVAP  O duvar o duvarınız,                 vız gelir bize vız! Bizim kuvvetimizdeki hız, ne bir din adamının dumanlı vaadinden, ne de bir...

19 Ekim 2017 Perşembe

DİLKÜŞA / KADIN VE GİZ - Arzu EŞBAH

Fotoğraf
KADIN VE GİZ

“..geç kapanırmış güya derin yaralar
zira bizim de kabuklara düşmanlığımız aşikâr..”

daha sessizim şimdi van gogh’un kadınlarından 
ve daha da içli. 
ihtimâl o ki; okumayacağınız şiirlere yazıyorum hevesle sizi 
tanığı olmayacağınız bir aşkla sevdiğim gibi

isminizi fısıldıyorum sürekli geceye ve güllere 
sufle veriyor telve ateşe. ateş köze. köz küle. 
sanki kül ateşten azade bu minvalde

ey siz! 
siz ve o nihavent gözleriniz. güne düşen cemre her hecede. 
her nefeste doyumsuz giz.

ve elbet kusursuz müebbet yokluğunuz. sorgusuz 
üstelik bunu bir tek siz bilmiyorsunuz

adanabilirdim öykülerce adımlarınıza oysaki 
oysaki bütün kadınlarımla ezberleyebilirdim sizi

cümlenizin en sessiz harfi olmaya hazırdım 
yaslanırdım usulca dudaklarınıza adımla 
ya da bir mum karanlığınıza 
nasıl da razıydım vâkıf olmaya sırrınıza 
ışığa karşı durduğunuzda 
arkanızda kalmaya nasıl da arzulu

mânâ da olabilirdim mesela bu bahar aldanmaya 
ya da dönüp dönüp baktığınız o ayna 
hani şart değildi nazarınızda leyla olmak 
yazılsaydım yeterki alnınıza 
siz yeterki dokunsaydınız yaraya parmak uçlarınızda vefa

oysa çalmayacağınız kapıların gerisinde 
açmayacağınız kapıların önündeyim 
vâveylâ! en yakınınızda 
ve fakat en uzak sürgündeyim

Arzu EŞBAH
"Dilküşa"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder