Öne Çıkan Yayın

Nazım Hikmet / CEVAP

  CEVAP  O duvar o duvarınız,                 vız gelir bize vız! Bizim kuvvetimizdeki hız, ne bir din adamının dumanlı vaadinden, ne de bir...

8 Haziran 2021 Salı

David Samoylov / GÜZELLİK

GÜZELLİK


Omzumda bir keman gibidir o benim

Ve ben tıpkı bir kemancı gibi

Bastırırım onu kendime.

Ve akar omuzdan saçlar

Dilsiz bir müzikmişçesine.


Omzumda bir keman gibidir o benim

Müziğin yüceliği üstüne bildiği nedir kemanın?

Benim onun üstüne bildiğim nedir?

Alevin ışık üstüne bildiği?

Ve nedir yarattığı üstüne bildiği tanrının?


Yüce yetenek taşımaz kendi bilincini,

Ve güzellik, daha da yücedir yetenekten.

O, çaba harcamadan kendini gösterir

Yorulmaz kendini armağan etmekten.


Omzumda bir keman gibidir o benim

Ve karmaşıktır uyumlarının anlamı.

Yine de açıktır herkese, hüzünlenir herkes,

Değildir kimseye yabancı.


Ve arınarak kaygılardan, çekişmelerden,

Dinleriz o uzun ve ağır ezgiyi

Bir aydınlanma anında.

Ve kendi bilincini taşımayan

Yüce önemi tanırız onda.


David Samoylov

(Rusya, 1920)

Türkçesi: Ataol Behramoğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder