Öne Çıkan Yayın

Nazım Hikmet / CEVAP

  CEVAP  O duvar o duvarınız,                 vız gelir bize vız! Bizim kuvvetimizdeki hız, ne bir din adamının dumanlı vaadinden, ne de bir...

7 Haziran 2021 Pazartesi

Şükrü Erbaş / Bağbozumu Şarkıları [ Yaseminlerin Sabahı ]

🎨 Daniel Gerhartz


 Yaseminlerin Sabahı


Gökyüzü bulut bulut uyanıyordu

Tanrının büyük yalnızlığından

Ağaçlar birer ses salkımıydı kuşların ağzında

Ayın puslu cümlesinde evler okunaksız harflerdi

Yasemin kokularından bir ışık sokaklarda

Gittim denizin lacivert bahçesine oturdum

Ölümün mü hecesiydim yaşamın mı bilmiyorum

Arzuyla vazgeçiş canımda halkalanıyordu

Ses değil sessizlik değil zaman değil mekân değil

Ağzımda bir çocuktan kalma süt kokuları

Kirpik ırmakları dil pınarlari parmak yağmurları

Kayaların masalını dinliyordum kumlardan

Dağlar gecenin merhametinde çıkıyordu sabaha

Ey yalnızlığın yaprak döken mahşeri

Ayrılığın büyük harfiydi her şey

Sen bir deniz kıyısında gonca zamandın

Ben eski şarkılardan eskiydim kımsesizdim

İçimde dünyanın bütün akşamları

Tuttum ağzının sabahına sözler söyledim

Ey güzelliğin ölümden büyük yaşama gücü

Yalnız ölenler unutur birbirini

Seni sevmeye yeni başladım..


Şükrü Erbaş

Bağbozumu Şarkıları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder