Öne Çıkan Yayın

Nazım Hikmet / CEVAP

  CEVAP  O duvar o duvarınız,                 vız gelir bize vız! Bizim kuvvetimizdeki hız, ne bir din adamının dumanlı vaadinden, ne de bir...

9 Haziran 2021 Çarşamba

İlhan Berk / Deniz Eskisi [ AŞKLAR İÇİNDE BİR KENTİN HERHANGİ BİR KENTİN ]

AŞKLAR İÇİNDE BİR KENTİN

HERHANGİ BİR KENTİ

I

Benim yüzüm bir bayram telâşıdır

Küller ve biraz da deniz artıklarıyla


Ben ki çocuklarla büyüdüm ve

(Bu yüzden uzundur ya biraz kollarım)


Bir denizde bir akşam gittim ölümü

Yosunlar rüzgârlar gözleriyle balıkların


Hâlâ saçlarıma takılmış bulurum

Bir balığın pullarını ve tuzu


Şimdi bir yolu yürüyoruz ya seninle

Birden üçüncü sınıf bir lokantadayız işte


Bir kadın senin ağzınla gülüyor ve

Ne mutlu ne mutsuz.


…………………… Nedir mi mutluluk diyorsun

Bir eylülü gitmek belki de böyle

(Eylül ki en kanayan aydır tarihte)


Ve birden o adam gösterisine başlıyor

Yırtılan sesiyle.

…………………… Sanki sarı beyaz kara

Sanki bütün ırklar birlikte bağırıyorlar

Ve sanki insanlığın hali.


…………………… Ve soruyorum kendi kendime

Lokantalar neden insanlığın haline benzer


Böyle bir dünyadayız işte yürüyoruz yürüyoruz


Ağzımdan diyordum daha çok ağzımdan öp beni

İnsan yaşarken bilmez yaşadığını.


II


Böyle çıktık sonra akşama akşam dediğimize

Bir denize bir denizin birdenbireliğine


Ben aklımdan ağaçlıklı ağaçlıksız yolları geçiyorum

Bir çocuğun yüzünde sanki bir öğle sonuyum


Tam neredeydi şimdi bir türlü çıkaramıyorum

Bir sokak unutmuş sokaklığını gidiyordu


Belki bir resimde yaşamaktan sıkılıp çıkmış geliyordu

Belki de Dul Bayan Suzan Adoni’nin ayininden dönüyordu


Diyordum herhalde bu ikisinden biri olmalı

Bir sokak da çünkü her zaman kendinde değildir


Susuyoruz ve

Sanki dergilerde kalmayı seçmiş şiirler gibiyiz


Hem gün gelir şiirler de eskir biliyorsun

Kalır ama bir yerlerde bir eylülün eylül olduğu


Ben ki dikkatli bir su gibi yaşadım

Seninle ve küllerle.


III


İlk kar Toroslara yağdı diyor bir ses

Yağmış gibi anafor gözlerine


Oturdum sonra gözlerini düşündüm gözlerini buldum orda

Bir deniz gibi uzandım içlerine


Çakıllardan en harlı ateşler yaktım bıraktım

Kaldım öylece uzun çayırında saçlarının


Dedim ki hatırla hatırlamaktır zaman

Bütün dillerde.

………………………… Yüzün de odur

Yüzün ki bir ormanın sayısız en sık yerinde

Bir akşamın akşam olduğudur bende


Hem bak tarih de kabarmış bir anıdır

Zaman da. Çarşı gül ağzında


Geçtik denizi öylece indik sonra geceye

Geçmiş gibi bir göğü bir baştan bir başa


İlhan Berk / Deniz Eskisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder