Öne Çıkan Yayın

Nazım Hikmet / CEVAP

  CEVAP  O duvar o duvarınız,                 vız gelir bize vız! Bizim kuvvetimizdeki hız, ne bir din adamının dumanlı vaadinden, ne de bir...

14 Aralık 2017 Perşembe

BİR ÇIKMAZ SOKAK - Ümit Yaşar OĞUZCAN


BİR ÇIKMAZ SOKAK

Ne kadar dönüp dolaşsam, yine de 
Hep o çıkmaz sokaktayım çaresiz 
Bir umut kırıntısı gözlerimde 
Yürüyorum durmadan, dalgın, sessiz 

Sokak o sokak, bense ben değilim 
Sanki bin yıllar geçmiş aradan 
Boşlukta bir şeyler arıyor elim 
Belki de mahşere dek bulunmayan 

Yitirdiğim neydi, aradığım ne 
Çöken ne yüreğime kurşun gibi 
Tanrım! ben mi değiştim söylesene 
Yoksa bende zamanlar mı eskidi 

Bir yerlere varmadan, nasıl böyle 
Hiç durmadan akıp gidiyor günler 
Yaşam diye verdiğin bu mu söyle 
O mu sırtıma sapladığın hançer 

Bir çıkmaz sokağın sonunda, işte 
Suskun ve tek başına senin leyim 
Fanilikten ölmezliğe geçişte 
Bilmiyorum, söyle bana, ben neyim 

Sevdimse; verdiğin yürekle sevdim 
Sen açtın bu ufku karşımda sonsuz 
Yürüdüm bir yolun sonuna geldim 
Yıkık, üzgün ve paramparça onsuz 

Ölüm buysa, Tanrım buysa yaşamak 
Sil alnımdan yazdığın bu yazgıyı 
Ya bir yere çıksın artık bu sokak 
Ya da öldür içimdeki Tanrıyı!..
Ümit Yaşar OĞUZCAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder