Öne Çıkan Yayın

Nazım Hikmet / CEVAP

  CEVAP  O duvar o duvarınız,                 vız gelir bize vız! Bizim kuvvetimizdeki hız, ne bir din adamının dumanlı vaadinden, ne de bir...

9 Aralık 2017 Cumartesi

YÜZ.. - İlhan BERK

YÜZ..

Biliyor musun sen bir şiirde ilk satırsın ilk sözcük 
Beyaz bir gül 
Beyaz bir gül ne kadar beyaz olursa o kadar 
Ne kadar suysa bir su 
O kadar 

Ben en yakın yüzüm yüzüne 
Uyandığın sabaha, yatağına 
Birden bulup birden yitirdiğin bir şey olur ya,ona 
Bir dağ okulunda ilk derslere giren çocuklara 
İlk coğrafyacılara 
İlk harflerine bir alfabenin. 

Yüzün ki korkular verir bana ne zaman yüzümü tutsam yüzüne 
Ben ki ölüme hiç eğilmedim hiç girmedi sözlüğüme 
Belki sokağa ilk çıkan bir çocuktur ölüm 
Belki senin bazen topuz yaptığın saçın 
Bir yaban çiçeği ya da ve daha ilk geliyordur dünyaya 
Bir demet maydanozu koparıp bırakmak belki de. 

Dedim ya hiç bilmiyorum arabı belki de benim sık sık çıkarıp 
Baktığım bir fotoğrafın 
Bıyıkları hep yüzüne düşen bir adama çektirdiğim 
Bir suya bakarken 
Bir suya 
Duru mu duru ve daha sessiz ölümün kendinden. 

Ben ki seninle aştım yasları 
Koydum çağıma adımı.Bir burukluğu 
yüzün gibi.
İlhan BERK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder