Öne Çıkan Yayın

Nazım Hikmet / CEVAP

  CEVAP  O duvar o duvarınız,                 vız gelir bize vız! Bizim kuvvetimizdeki hız, ne bir din adamının dumanlı vaadinden, ne de bir...

31 Temmuz 2017 Pazartesi

GÖÇMEN ÇİÇEK - Ahmet ERHAN


Fotoğraf

GÖÇMEN ÇİÇEK
Aykırı bir uçurumum yolunun üzerinde 
Elini uzatacağın dalları yamacında saklayan 
Birden bire patlayan 
Bir çığlığım sessizliğinde 
Ele-güne karşı seni utandıran 

Yaz günü palto giyerim 
Ceplerim dolu şiir 
Gören beni deli sanır 
Adım kaçığa çıkar 
Keşke kaçsam 
Keşke kaçabilsem şu dünyadan. 

Aykırı bir şiirim kitabının arasında 
Kargacık burgacık bir yazıyla yazılmış 
Sondan okumaya başla 
Nokta koy her dizenin önüne 
Anlamaya çalış... 

Bedeninin bir noktasından dalıp 
Yüreğini bulabilirim 
Geceyse başlar yastığa düşerse 
Ve yorgunsa yüzün 
Yıldızları soluğumla bir bir ateşleyip 
Kandiller gibi baş ucuna koyabilirim... 
Ey bütün tufanların ardında 
Bulduğum dinginlik! 
Göçmen çiçeği dünyanın 
Köklerini ardısıra sürükleyen çılgınlık! 
Madem ki yaşam bu 
Madem ki taşın taş olmaktan öte 
Bir umarı yok 
Bir türkü söyle kadınım 
Yürüsün dünyaya mutluluk... 

Yağıyor incecik bir yağmur dışarda 
Yüzün çamurlar üstünde tüten buhur 
Islak toprak kokusu 
Doluyor odama 
Sıkılıyorum 
Kitapların üstüme yıkılacağından 
Korkuyorum şimdi 
Yel esiyor söküyor duvardaki bir resmi 
Yerine senin yüzünü koyuyor. 

Yüzün şimdi karşımda 
Yüzün akşam karanlığında 
Toprağın üstüne bırakılmış 
Bir demet çiçek gibi parlıyor.. 

O zaman açıyorum 
Bütün perdeleri 
O zaman yakıyorum 

Bütün ışıkları 
Camları darmadağın ediyorum 
Yüzünü avuçlarıma alıyorum 
Alnını öpüyorum 
Dünyayı öper gibi... 

Sana uzanamadığım gün 
Ellerim yok sanıyorum 
Senin bakışlarını yakalayamadığım gün 
Gözlerim yok... 
O zaman bir yumruk 
Bütün gücüyle vuruyor 
Eski bir piyanonun tuşlarına 
Binlerce martı kayalıklara çarparak ölüyor 
Ay ışığı tutkal gibi 
Yapışıyor pencereme 
Açamıyorum perdeleri 
Şiir yok artık 
Türkü dindi.. 

Meyvelerini taşıyamayan 
Ağaçlar gibiyim 
Sularını taşıran ırmaklar gibi.. 
Bu kadar mutluluk çok bana 
Onu günlere 
Onu aylara bölmeliyim 
Ve bir tek gülüşünü senin 
Kutlamalıyım yıllarca... 

Sana yüreğimde bir sürgün yeri 
Göçüp konacak 
Bir toprak yaratsam 
Kadınım, sarışınlığının bittiği anı 
Gizli bir esmerliğe eklesem.. 
Göçmen çiçek 
Her yerin yabancısı 
Yolların, yolların ötesinde 
Bize bir tek 
Yarınlar kaldı 
Göğün tükenip, denizin 
Başladığı yerde...
 Fotoğraf
Ahmet ERHAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder