Öne Çıkan Yayın

Nazım Hikmet / CEVAP

  CEVAP  O duvar o duvarınız,                 vız gelir bize vız! Bizim kuvvetimizdeki hız, ne bir din adamının dumanlı vaadinden, ne de bir...

30 Mart 2018 Cuma

PERİYE - Anna AHMATOVA

PERİYE

Esin perisi bakışlarıyla süzdü yüzümü,
Gözleri canlı, ışıl ışıldı.
Ve zorla aldı benden altın yüzüğümü,
Baharın ilk armağanını.

Peri! Görüyorsun, nasıl da mutlular peri,
Kızlar, dullar, gelinler…
Tekerler altında ezileyim daha iyi,
Bağlamasın da beni zincirler.

Bilirim: Fal açıp yolacağım ben de
Bahçeden sevecen bir papatyayı.
Herkes çeker bu yeryüzünde
Aşkın acısından neyse payı.

Şafağa değin penceremde yaktığım bir mum
Ve çekmiyorum özlemini kimselerin.
Ve bilmek de istemiyorum, istemiyorum, istemiyorum
Nasıl öpüldüğünü başka sevgililerin.

Yarın bana aynalar gülerek derler ki
“Artık ne ışıl ışıl gözlerim, ne de canlı…”
Usulca derim: Aldı gitti o peri
Tanrısal armağanını.”
Anna AHMATOVA ile ilgili görsel sonucu 
Anna AHMATOVA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder